Sunday 6 April 2014

Steamboat | Seoul Garden(The Mines)

Seoul Garden(SG) maybe tempat steamboat yang paling Kyo puas hati,rempah yang diperap yang digunakan untuk perapan bahan untuk steamboat memang sesuatu yang lain. Selalunya apabila ke restoran /kedai steamboat yang lain,bahan yang digunakan tidak diperap dengan rempah,kira tawar je lah(ore qlate oyak tawar ebe wehhh).Sos perapan yang digunakan memang terbaik sampai Kyo rasa tidak perlu pencicah @ sos apabila nak dimakan.

Rasa perapan yang digunakan terutama didalam daging memang terasa...Kyo kan suka kambing...fuhhhh sodap habaq hang rasa cam nak mengembekkkkkk je...tapi macho kena jaga hahaha. Maybe bahan untuk steamboat di Seoul Garden tidak sebanyak tempat lain,kalau di Flaming Steamboat,bahan yang digunakan memang banyak...tapi bagi Seoul Garden bukan satu masalah,SG hanya menyediakan bahan yang penting sahaja,contohnya...udang,ketam,sotong,bahagian daging yang terpilih...kebanyakkan yang datang makan tidak memilih makanan berasaskan tepung kerana mereka menganggap tidak berbaloi dengan harga yang dibayar jika makanan tersebut dipilih(kira macam gerai pasar malam tu).

Jika korang selalu pergi di SG,korang akan perasan yang tak semua SG menyediakan menu yang sama,contohnya SG di IOI Mall,tidak menyediakan daging kambing(kalau ada salah silap tegur ye),SG di The Mines menyediakan daging kambing & sushi...so tak semua SG menyediakan menu yang sama tapi sos & perencah tetap sama.

Kelebihan yang SG sediakan juga,adanya bbq..kerana selalunya kedai steamboat hanya menyediakan yang boleh celup menyelup je,bakar2 tak de...tapi di SG ada....aroma bbq ni lah yang membuatkan Kyo tiba2 berada didalam restoran Seoul Garden hihihi(try lah lalu sebelah restoran SG,confirm nafsu nak diet rasa tergugat hihi).

Nak cerita sal harga,memang harga agak mahal berbanding tempat lain,tapi kesedapan,suasana & layanannya memang berbaloi2...bak kata nenek sebelah mak kawan saya...alah membeli menang memakai(macam iklan sabun je huhuhu)...fuhh..penat bercerita...so biar gambar plak berbicara hihi...


Seafood & sayur yang disediakan,semua fresh,nasib baik ikan dah kena potong,
kalau tak melompat2 ikan tu.

Ada macam2 sushi, tapi Kyo nasihatkan jangan makan dulu,
kalau dah kenyang..susah nak makan yang lain lagi.


Ketam tengah berenang kuak lentang dalam kuah tomyam,
kuah ni ada banyak jenis & kalau dah kering boleh refill.


Dis is udang tiger haha,rasanya udang harimau coz belang2,
tak taulah udang nyamuk,nyamuk pun belang2 gak kan hihihi..


Ini antara pencuci mulut/manisan yang ada,macam2 tau,ABC pun ada,
tapi Kyo selalu makan aiskrim je,macam kacang @ bitt tu letak banyak2,kita bayar maa...


Ini orang sebelah punya tempat,suasana SG kat sini ok & tersusun.

Harga juz tertakhluk di The Mines sahaja, harga setiap cawangan & negeri berbeza,
mybe bahan sana murah,kat sana murah lah sikit harga dia.



Ok...ni map dia,kalau rasa tak jumpa hello2 lah Kyo dulu hihihi The Mines



Kalau ada masa & ingin merasa steambot yang lain dari yang lain,datanglah ke Seoul Garden, harga yang agak mengancam dari tempat lain tapi rasanya pon mengancam gak....bagi Kyo amat berbaloi..cubalah walau sekali,tapi mungkin lepas sekali akan berkali2 macam Kyo hihihi.







No comments:

Post a Comment

KETAHUI KEHEBATAN HERBA DI RUMAH ANDA